Rynek Infrastruktury
Ten ponad 18-kilometrowy odcinek pomiędzy Gnieznem a Mielnem stanowi kontynuację drogi ekspresowej S5 od Poznania (węzeł Poznań Wschód) do Gniezna (węzeł Gniezno Południe), która została udostępniona dla kierowców przed Euro 2012.
Po zakończeniu I etapu przetargu – wstępnej kwalifikacji – oddział zaprosi we wrześniu do składania ofert cenowych zakwalifikowanych wykonawców. Poza ceną na wybór wykonawcy będą miały wpływ termin realizacji i okres gwarancji.
Wyłonienie wykonawcy, podpisanie umowy oraz rozpoczęcie prac przewidziane jest na I kwartał 2014 roku. Zakończenie budowy i oddanie drogi do ruchu nastąpić ma w roku 2016.
W ramach umowy wykonawca wybuduje 18,3-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej, trzy węzły drogowe: Mieleszyn (dawniej Mielno), Gniezno Północ i Kłecko, 19 obiektów inżynierskich w tym mosty w ciągu S5, dwa Miejsca Obsługi Podróżnych – Modliszewo Wschód i Modliszewo Zachód, sieć dróg dojazdowych, urządzenia ochrony środowiska, odwodnienie, oświetlenie. Na całym odcinku zostaną zamontowane urządzenia bezpieczeństwa ruchu oraz ogrodzenie.
Na liście firm zainteresowanych inwestycją znajduje się konsorcjum Societa Italiana per Condotte D’Acqua, Vianini Lavori i Inso Sistemi per le Infrastrutture Sociali, konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman, Bunte Polska, konsorcjum MSF, Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sikret, konsorcjum Berger Bau, Mazowieckie Mosty i PBDiM, Dragados, konsorcjum Skanska, konsorcjum Mota-Engil, konsorcjum Intercor i Erbedim, konsorcjum Gotowski, Mosty-Łódź i PBDiM Kobylarnia, konsorcjum Aldesa, konsorcjum Max Boegl, Mostostal Warszawa, Astaldi, konsorcjum Eurovia i Warbud, konsorcjum OHL, konsorcjum Porr, Energopol-Szczecin, konsorcjum Colas Polska i Inzinierskie stavby oraz konsorcjum Heilit+Woerner i Strabag.